شمیم وصال

مرکز تحقیقات و پژوهش سایبری

شمیم وصال

مرکز تحقیقات و پژوهش سایبری

کمک مالي



کمک مالي به ما

مبلغ هدیه 1000 تومان



پرداخت آنلاين
کمک مالي



کمک مالي به ما

واريز مبلغ دلخواه



پرداخت آنلاين
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
تماس با ما

ابزار نظر سنجی

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

پنتاگون به شرکت «بل پاتینجر» انگلیس بیش از نیم میلیارد دلار پرداخت کرده تا این شرکت فیلم‌های پروپاگاندایی بسازد و به نام القاعده بوده در سراسر دنیا منتشر کند.
یک سازمان خبری انگلیسی اخیراً واقعیتی را فاش کرد که اگرچه از نظر آمریکاشناسان مسئله عجیب یا تازه‌ای نبود، اما آشکارا و رسماً مطرح شدن آن با شواهد و اسنادی که بتواند آن را ثابت کند، اتفاقی ضروری بود که دیر یا زود باید رخ می‌داد. «اداره خبرنگاران تحقیقی» مستقر در لندن اوایل ماه جاری میلادی (2 اکتبر 2016) گزارشی مفصل منتشر و در آن ثابت کرد پنتاگون به یک شرکت روابط عمومی انگلیسی که اتفاقاً سابقه‌ای جنجالی و بحث‌برانگیز هم دارد، بیش از نیم میلیارد دلار پرداخت کرده تا این شرکت یک برنامه گسترده پروپاگاندا را، البته محرمانه، در عراق پیاده کند[1]. ماهیت این برنامه و اهداف آن‌چه بوده است؟ برای گرفتن پاسخ این سؤال ادامه این گزارش را حتماً بخوانید.
 
نیم میلیارد دلار هزینه دروغ‌پردازی آمریکا در عراق
انتشار تصاویر سر بریدن «جیمز فولی» خبرنگار آمریکایی، یکی از اولین مواردی بود که تردید درباره واقعی بودن برخی از ویدیوهای منتسب به داعش را مطرح کرد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۵ ، ۰۸:۲۹
مدیریت سایت
شبکه‌های اجتماعی زمین حاصلخیزی برای انتشار دروغ، دستکاری ادراکات و باورهای افراد است و از اثرات بالقوه این شبکه‌ها می‌توان برای جنگ‌ها ترکیبی استفاده نمود که مطالعات نشان می‌دهد داعش نیز از آن استفاده می‌کند.
 مرکز عالی ارتباطات استراتژیک ناتو که بازوی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در عرصه فرهنگ و رسانه محسوب می‌شود، در یکی از جدیدترین گزارش‌های خود به موضوع رسانه‌های اجتماعی تحت عنوان «رسانه‌های اجتماعی به مثابه ابزار در جنگ‌ ترکیبی» پرداخته است. با توجه به توسعه روزافزون تکنولوژی و رشد چشمگیر تولید اطلاعات، این گزارش نقش فعال رسانه‏‌های اجتماعی در جنگ‌ها را بررسی کرده است.

این گزارش به عنوان نمونه اشاره می‌کند که این ابزار نقش خود را در درگیر‌های لیبی، سوریه، اوکراین به منظور هماهنگ کردن اقدامات، جمع آوری اطلاعات، و مهمتر از همه برای نفوذ در باورها و تغییر نگرش‌های مخاطبان و یا حتی بسیج آن‌ها برای اقدامات عملی نشان داده‌اند.

مشرق صرفا جهت اطلاع نخبگان و تصمیم‌گیران عرصه سیاسی کشور از رویکردها و دیدگاه‌های این مرکز، خلاصه‌ای از این گزارش را منتشر می‌کند اما دیدگاه‌ها، ادعاها و القائات این گزارش‌ هرگز مورد تأیید مشرق نیست.

 
مرکز عالی ارتباطات استراتژیک ناتو در گزارشی با عنوان «رسانه‌های اجتماعی به مثابه ابزار در جنگ‌ ترکیبی» نقش فعال رسانه‏‌های اجتماعی در جنگ‌ها را بررسی کرده است
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۵ ، ۱۰:۴۷
مدیریت سایت