شمیم وصال

موسسه سازمان مردم نهاد مشاوره خانواده و سبک زندگی

شمیم وصال

موسسه سازمان مردم نهاد مشاوره خانواده و سبک زندگی

کمک مالي



کمک مالي به ما

مبلغ هدیه 1000 تومان



پرداخت آنلاين
کمک مالي



کمک مالي به ما

واريز مبلغ دلخواه



پرداخت آنلاين
طبقه بندی موضوعی
تماس با ما

ابزار نظر سنجی

۱۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

«من در در پارک "آب و آتش" زنان جوانی را می‌دیدم که با چهره‌های آرایش کرده و "پوشش"های رنگارنگ خود، رژه می‌رفتند و مانند طاووسی که دم با شکوه خود را باز می‌کند، به دنبال جلب توجه مردها بودند. آن چه احتمالاً موجب ناراحتی این زنان می‌شد، این بود که به جز من، عمدتاً کس دیگری به آنها توجهی نمی‌کرد.»

گزارش گاردین درباره حجاب و مزاحمت‌های جنسی در ایران// در حال ویرایش

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۳۴
مدیریت سایت

در تحلیل و نقد فیلم‌ها و سریال‌های غربی به ویژه سریال‌های آمریکایی همواره دو نگاه وجود داشته است. نگاه اول این محصولات و تولیدات را صرفا برای تفریح و سرگرمی و نهایتا سود اقتصادی می‌داند اما نگاه دوم معتقد است مولفه های سیاسی و استراتژیک در تولید این محصولات دخیل بوده و هدف این تولیدات ترویج نگاه مطلوب سیاسی غرب است. هرکدام از طرفداران این دو دیدگاه استدلالهای خاص خود را دارند با این حال تاسیس یک رشته جدید در دانشگاه نیوکسل انگلیس و انتشار کتابی توسط مدرسان و کارشناسان این رشته مستندات جدیدی را برای دیدگاه دوم فراهم آورده است.در ادامه این گزارش با این کتاب و رشته تحصیلی آشنا می‌شویم:                                             

فرهنگ عامه و سیاست‌های جهانی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۱۷
مدیریت سایت

به گزارش گرداب به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری امروز در مراسم افتتاح 140 مدرسه برکت که اهدایی رهبر معظم انقلاب است، اظهار داشت: این مراسم برای افتتاح 140 مدرسه ‌ای است که ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، این مدارس را ساخته و در آستانه سال تحصیلی جدید در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

وی افزود: این موضوع خدمت بسیار بزرگی است و بنده تقارن اهدای این مدارس به آموزش و پرورش با سالروز ازدواج حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) با حضرت فاطمه زهرا(س) را به فال نیک می‌گیرم.

حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) گل سر سبد تمام زنان جهان است، خاطر نشان کرد: فاطمه زهرا(س) الگوی تمام زنان عالم هستند و شایسته است تمام زن‌های جامعه به نکات ارزشمند آن حضرت توجه کنند.

وی افزود: به وزیر آموزش و پرورش و رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تبریک می‌گویم که چه روز خوبی را برای افتتاح این مدارس انتخاب کرده‌اند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه باید آسیب‌ها را شناسایی کنیم، تصریح کرد: چند روز قبل در محضر رهبر انقلاب جلسه‌ای متشکل از سران سه قوه در رابطه با خطراتی که فضاهای مجازی برای نسل جوان ایجاد کرده است، برگزار شد.

وی افزود: این موضوع واقعا‌ً خطر جدی است که در خانه‌های مردم نفوذ کرده است و به عنوان نمونه در یک خانواده چندنفری وقتی پدر وارد منزل می‌شود می‌بیند که هر کدام از اعضای خانواده در یک اتاق مشغول استفاده از این فضای مجازی هستند که این کار ارتباط خانوادگی را مختل کرده است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه این فکر را دشمنان شکل داده‌اند، گفت: رئیس‌جمهور آمریکا اخیراً‌ گفته است که هر چه داریم اعم از پیشرفت‌ها و دیگر موارد را از دوستان،‌ متحدان و شرکایمان دریغ نداریم و به آنها کمک می‌کنیم به جز اینترنت که با آنها شریک نمی‌شویم.

وی تصریح کرد: باید مسائل آسیب پذیر را بدانیم زیرا مواد مخدر هم باعث فریاد مسئولان شده و به مراکز آموزشی هم کشیده شده است که این موضوع نسل را دگرگون می‌کند و خانواده را از بین می‌برد و نابود می‌کند.

وی گفت:‌ مربیان دانش‌آموزان، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه احساس مسئولیت کنند و در هدایت، راهنمایی و تربیت این نسل آینده کمک کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی با بیان اینکه یک خلأ و حلقه مفقوده این است که نسل قدیم در حال از بین رفتن است، خاطر نشان کرد: اکنون باید دید که از یاران حقیقی امام(ره) چند نفر باقی مانده است؛ این نسل در حال تغییر است که البته خاصیت نسل همین است.

وی افزود: این جوانانی که روی کار می‌آیند نه امام(ره) را می‌بینند و نه آن فساد قبل از انقلاب را دیده‌اند؛‌ به عنوان نمونه مخارج جشن‌های 2500 ساله که یک مشت عیاش و مفت‌خور سران کشورها در کنار تخت‌جمشید برای خوش‌گذرانی دعوت می‌شدند نمونه‌ای است. فقط یک هواپیمای چارتر از یک رستوران فرانسوی با گارسون می‌آمد و غذا به این میهمانان می‌داد.

وی ادامه داد: خدا را شکر مسئولان با مردم همراه هستند و درد مردم را می‌فهمند و هفته‌ای نیست که رهبری با خانواده شهدا دیدار نداشته باشد و به هر استانی که سفر می‌کنند هم دیدار با خانواده شهدا را دارند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه بشاگرد نقطه‌ای در بلوچستان است که قبل از انقلاب مردم آنجا حتی شناسنامه نداشتند، گفت: آنها حتی نمی‌دانستند که بشاگرد جزو ایران است؛ در اوایل انقلاب به صورت ناشناس در نقطه‌ای از کوه‌های البرز در دهه محرم برای روضه‌خوانی رفتم که فاصله آنجا با تهران 250 کیلومتر هم نبود؛ در این روستاها مردار می‌پختند و اگر گوسفند و مرغ تلف می‌شد آن را می‌پختند و مشکل شرعی هم نمی‌دانستند ضمن اینکه جاده، برق و امکانات نداشتند و در عمرشان حتی شهر نزدیک خودشان را ندیده بودند.

وی افزود: خدا را شکر به برکات نظام اسلامی اکنون در آنجاها آب، برق، مدرسه، درمانگاه، پزشک ثابت، مخابرات و جاده آسفالت دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به محرومان دارد، اظهار کرد: محرومیت‌زدایی و کمک به مستمندان از توجهات رهبری است که البته متأسفانه هنوز مقداری از این مستمندان وجود دارد و مسئولان جواب یک محروم را هم به هر طریق نباید رد کنند.

وی در پایان گفت:‌ کسانی که در مراکز دولتی و حکومتی هستند درباره ذره ذره اموال دولتی مسئول هستند زیرا همیشه این مقامات را ندارند اما مسئولیت دارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۴ ، ۰۸:۳۶
مدیریت سایت

ین عبارت را بارها شنیده‌اید که اطلاعات شما بر روی وب امنیت ندارند و همه اطلاعات شما نهایتا توسط خبرگان عرصه اینترنت قابل رویت خواهند بود. این گزاره ایست که کارشناسان امنیت سایبر به عموم مردم در استفاده‌های رایج از اینترنت نظیر حضور در شبکه‌های مجازی و سایت‌های خبری یا تفریحی و وبلاگ‌ها و .... هشدار می دهند؛ اما در گزارش حاضر شما با بُعد جدیدی از دنیای نادیده اینترنت آشنا خواهید شد.

بُعدی از اینترنت که نه تنها دیدنی نیست و برای دیده نشدن برنامه ریزی شده بلکه در کمال تعجب خواهید دید که این بُعد اینترنت شامل بیش از 90 درصد اطلاعات موجود بر روی شبکه جهانی اینترنت می شود که توسط شما قابل دسترسی نیست و نه در گوگل و نه در سایر موتورهای جستجو رویت نخواهد شد.

محلی امن بر ای مناسبات و ارتباطات پیچیده سیاست مداران بین المللی، قاچاقچیان انسان و مواد مخدر و اسحله، قمار های میلیارد دلاری و تبادلات غیر قانونی منجر به جابجایی ارقام بالایی پول کثیف، سفارش دادن قتل یا دزدی یا آزمایش بر روی انسان و یا هرچیز مخوف دیگری که بتوانید آن را تصور کنید و ارتباطی با نظام پنهانی قدرت داشته باشد.

شاید باور نکنید اما موتورهای جست و جو مانند گوگل و بینگ، تنها حدود 5% از محتوای اینترنت را پویش می‌کنند. 95% مابقی فضای وب به سان کوه یخی در زیر آب، مربوط به بخش‌های «وب عمیق» و «وب تاریک» است؛ یعنی جایی که کمتر کسی توانایی و حق دسترسی به آن را دارد.

وب تاریک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۴ ، ۰۸:۳۰
مدیریت سایت

تاریخچه‌ای از آنچه که سازمان سیا بر سر رسانه و اهالی آن آورده است را پیش رو دارید و با مثال‌های متعدد و مستند خواهید دید که سازمان سیا به عنوان نهاد متولی دست‌کاری ذهن مردم آمریکا و جهان چگونه به اهداف پنهان خود دست می‌یابد.

سیا و رسانه: 50 واقعیتی که جهان لازم است بداند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۴ ، ۰۸:۴۷
مدیریت سایت

در گزارش گاردین حجاب عامل آزارهای جنسی خیابانی علیه زنان قلمداد شده و همچنین تفکیک جنسیتی مدارس نیز یکی دیگر از عوامل گسترش خشونت و آزار علیه زنان در ایران معرفی گردیده است. گاردین در پایان اینطور نتیجه گرفته که حفظ حجاب فقط به تحریک بیشتر مردان ایرانی علیه زنان انجامیده است.

حمله نشریه انگلیسی گاردین به حجاب در ایران/// در حال ویرایش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۴ ، ۰۸:۴۵
مدیریت سایت

ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی از پایه‌های محصولات هالیوودی در عصر مدرن محسوب می‌شوند. تبلیغات ایران‌هراسانه‌ای که طی سه دهه گذشته توسط رسانه‌های جریان اصلی در غرب دنبال شده، بهانه‌ای برای مشروعیت بخشیدن به اقدام نظامی احتمالی و تحریم‌ها علیه ایران بوده است. فیلم "ما را از شیطان بِرهان" که ژوئیه سال 2014 عرضه شد، یک نمونه از این تبلیغات ضدایرانی است.

چرا سینمای آمریکا ایرانیان باستان را در گور می‌لرزاند
ایران‌هراسی از پایه‌های محصولات هالیوودی در عصر مدرن است

ایران‌هراسی در رسانه‌های غربی را می‌توان در سه دوره زمانی بررسی کرد. دوره اول، از دهه 1980 آغاز شد و به طور کلی علیه کشور ایران بود، بدون آن‌که شهروندان عادی و دولت از هم تفکیک شوند. ایران، تهدیدی علیه ثبات منطقه‌ای و منافع غربی معرفی می‌شد. ایرانی‌ها هم مردمی زشت، کثیف، فریب‌کار، افراطی، خشن، گروگان‌گیر و تروریست نشان داده می‌شدند که لیاقت بهره بردن از خاندان حامی غربِ پهلوی را نداشته‌اند و به همین خاطر علیه این نظام پادشاهی شورش کردند.

در این موج از ایران‌هراسی، مردم ایران، افرادی خطرناک توصیف می‌شدند که به هر روشی باید از بین بروند، اگر شده حتی با بمب‌های شیمیایی صدام. کتاب "بدون دخترم هرگز" نوشته "بتی محمودی" که بعدها به فیلمی با همین نام هم تبدیل شد، همراه با ترانه "بمباران، بمباران ایران"، نمونه‌هایی واضح از تبلیغات ایران‌هراسانه در دهه 80 میلادی بودند.

"استفان سیمانوویتز" فعال و تحلیلگر سیاسی و عضو "کمپین مخالف تحریم‌ها و دخالت نظامی در ایران" توضیح می‌دهد: "هیچ‌کس نباید از هالیوود انتظار "صحت اطلاعات" داشته باشد. اگر به دنبال صحت تاریخی و سیاسی هستید، بروید روزنامه یا کتاب بخوانید. هالیوود همیشه با واقعیت بازی می‌کند تا جنبه هیجان‌انگیز به فیلم‌هایش بدهد. در این راه هم لزوماً به واقعیت‌های تاریخی پای‌بند نیست."

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۱۶
مدیریت سایت

از ویژگی های مهمی که امروزه فضای مجازی را با آن معرفی می کنند، دسترسی آسان در هر «مکان» و هر «زمان» به این فضا است. تا نیم قرن پیش که شاید تلویزیون هم و رادیو هم به ندرت در خانه ای دیده می شد، اولین رسانه خود افراد و منبرها بودند. ارتباط چهره به چهره را می توان نسل اول رسانه ها دانست. با این مقدمه می توان گفت نخستین فضاهای آموزشی فضاهایی از جنس منبر و مکتب و بعد مدرسه ها بودند که در همگی آنان آموزش از طریق ارتباط چهره به چهره صورت می گرفت.

طبیعتا این نوع آموزش مستلزم حضور معلم و دانش آموز و سخنران و مستمع در «یک مکان» و «یک زمان» بود. محدود شدن به زمان و مکان شرایطی را به وجود می آورد که در دوره هایی نظیر دوره قاجار و پیش از آن، تنها افراد متمول و ثروتمند که عمدتا وابسته به دربار بودند می توانستند از «آموزش» استفاده کنند. بعد تر با گسترش مدرسه سازی انحصار آموزش از چنگ گروه متمول خارج و همه مردم جامعه می توانستند باسواد شوند. با این حال باز برای یادگیری نیاز به حضور در یک زمان و یک مکان بود.

مدارس آنلاین؛ از «مهندس طلبه» تا «مکتب‌خونه»/ آموزش «انتگرال و مشتق» روی «تخته سیاه»

با ورود تلویزیون و رادیو، از آن جا که تا حدودی محدودیت زمان و مکان برداشته می شد، این تصور رفت که می توان کلاس های درس را به تلویزیون منتقل کرد. یعنی تلویزیون و برنامه های آن وظیفه باسواد کردن مستقیم جامعه را بر عهده بگیرند. این تجربه البته با شکست مواجه شد. ایده کلاس های درس به صورت تلویزیونی در ژاپن و امریکا اجرایی شد که با موفقیت چندانی رو به رو نبود و علت اصلی آن را شاید بتوانیم ارتباطی یک طرفه بدانیم که در آن شاگردان نمی توانستند سوالات و اشکالات خود را با مدرس در میان بگذارند. همین امر سبب شد که مسئولین رسانه ای به این نتجیه برسند که آموزش و اثر گذاری بر روی جامعه، در رسانه هایی نظیر تلویزیون و رادیو باید غیر مستقیم باشد، به بیانی دیگر پیام را باید در لایه های پنهان به خورد مخاطب داد و داد زدن آن به صورت آَشکار اثر گذاری خود را از دست می دهد.

با عبور از نسل رادیو و تلویزیون، به گسترش تکنولوژی اینترنت و رفتن به سمت فضای مجازی می رسیم. نبود محدودیت زمانی و مکانی به عنوان ویژگی اصلی فضای مجازی به خصوص در شبکه‌های اجتماعی اعم از موبایلی و غیره، دریچه جدیدی را بر روی حوزه آموزش و تعلیم و تربیت گشود. دریچه ای که می توانست نه تنها در خدمت باسواد کردن جامعه بلکه در خدمت اهداف و آرمان های انقلاب و معرفی آن به جهانیان نیز باشد.

فضای مجازی با حجم انبوهی از اطلاعات و داده ها، زمینه را برای باسوادتر شدن جامعه محیا کرد. دسترسی به اطلاعات راحت تر و می توان گفت تمامی شکاف های طبقاتی که تا پیش از این در خصوص استفاده بهره مندی از آموزش وجود داشت برداشته شد. چرا که ما حتی در سیستم آموزشی مبتنی بر کلاس درس همچنان شاهد شکاف های طبقاتی و شکل گیری مدارس غیرانتفاعی که به ظاهر قرار بود آموزش با کیفیت تری را ارائه کنند بودیم اما فضای مجازی همین مقدار فاصله را نیز برداشت و هر کاربری تنها با ورود به این فضا مجوز استفاده از تمامی انواع اطلاعات را داشت.

در کنار این انبوه اطلاعات، به تدریج شاهد شکل گیری ساختارهای رسمی تری تحت عنوان آموزش آنلاین بودیم. قدمت این مدارس آنلاین بسیار کم است و در همین چهار، پنج سال اخیر شاهد شکل گیری نمونه های بومی آن بودیم. نمونه هایی که مزیت اصلی آن امکان ارتباطی دو طرفه و همچنین در اختیار همگان بودن است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۴ ، ۰۸:۵۴
مدیریت سایت

بد نیست بدانید که کم تحرکیِ ناشی از استفاده بیش از حد از بازی های کامپیوتری، باعث بالا رفتن کلسترول، فشار خون، چاقی و دیابت در بزرگسالی می شود. چیزی نمی‌گذرد که کودک معصوم ما درگیر بیماریها‌یی می شود که مادربزرگ و پدربزرگ هایمان در سنین هفتاد هشتاد سالگی هم با آن روبه رو نبودند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۴ ، ۰۸:۴۹
مدیریت سایت

این پروژه نیز همچون دیگر موارد مشابه در راستای اهداف آمریکا گام بر می دارد. این حقیقت را می توان از هزینه های چند میلیاردی اجرای این پروژه به روشنی دریافت که جز کمک های خیریه منبعی برای بازگشت آن اعلام نشده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۹۴ ، ۱۲:۱۲
مدیریت سایت