شمیم وصال

موسسه سازمان مردم نهاد مشاوره خانواده و سبک زندگی

شمیم وصال

موسسه سازمان مردم نهاد مشاوره خانواده و سبک زندگی

کمک مالي



کمک مالي به ما

مبلغ هدیه 1000 تومان



پرداخت آنلاين
کمک مالي



کمک مالي به ما

واريز مبلغ دلخواه



پرداخت آنلاين
طبقه بندی موضوعی
تماس با ما

ابزار نظر سنجی

در گزارش گاردین حجاب عامل آزارهای جنسی خیابانی علیه زنان قلمداد شده و همچنین تفکیک جنسیتی مدارس نیز یکی دیگر از عوامل گسترش خشونت و آزار علیه زنان در ایران معرفی گردیده است. گاردین در پایان اینطور نتیجه گرفته که حفظ حجاب فقط به تحریک بیشتر مردان ایرانی علیه زنان انجامیده است.

حمله نشریه انگلیسی گاردین به حجاب در ایران/// در حال ویرایش

نشریه انگلیسی گاردین در گزارشی حجاب را عامل گسترش فسادهای جنسی در ایران خواند. در گزارش گاردین، به طور زیرکانه تمام ارکان سنت‌های مذهبی در جامعه ایران از حجاب تا تفکیک جنسیتی در مدارس، زیر سوال برده شده و با ذکر مثال‌هایی از افراد مجهول، این اصول مذهبی به عنوان عامل اصلی گسترش مفاسد جنسی در ایران شمرده است.

در این گزارش به نقل از چند زن خارجی مقیم ایران ادعا شده که در کشورهای مسلمان دیگر که حجاب اجباری نیست، محیط اجتماعی برای زنان بسیار امن‌تر است نسبت به ایران که در آن حجاب، اجباری است.

این خانم‌ها که طرف مصاحبه خبرنگار گاردین قرار گرفته‌اند، همچنین چادر پوشیدن را نیز برای امنیت زنان در خیابان‌های ایران بی‌تاثیر خوانده‌اند و گفته‌اند که بارها در خیابان‌های تهران مشاهده کرده‌اند که مردان، زنان چادری نیز مورد آزار قرار می‌دهند.

حمله نشریه انگلیسی گاردین به حجاب در ایران/// در حال ویرایش

در گزارش گاردین، به طور زیرکانه تمام ارکان سنت‌های مذهبی در جامعه ایران از حجاب تا تفکیک جنسیتی در مدارس، زیر سوال برده شده است

گاردین همچنین تفکیک جنسیتی مدارس را نیز یکی دیگر عوامل گسترش خشونت و آزار علیه زنان در ایران عنوان کرده و به نقل از یک خانم مجهول ایرانی نوشته است: جدا بودن مدارس دخترانه و پسرانه در ایران سبب شده وقتی دختران و پسران به سن بلوغ می‌رسند و وارد اجتماع می‌شوند، به علت عدم تجربه در تعامل با یکدیگر، رفتارهای غیرطبیعی از خود نشان دهند.

گاردین به نقل از یک فرد دیگر نیز این‌گونه ادعا کرده است:‌ به علت ممنوعیت مکان‌هایی برای روابط زن و مرد در ایران مثل کلوپ‌ها و دیسکوها، پسران و دختران مجبورند احساسات خود را به جنس مخالف در اماکن عمومی همچون پارک‌ها و خیابان‌ها به نمایش بگذارند.

گاردین همچنین مدعی شده در حالی که مردان ایرانی به راحتی زنان را در اماکن عمومی مورد آزار کلامی قرار می‌دهند، اما دستگاه‌های امنیتی و انتظامی هیچ کاری با آنها ندارند، بلکه برعکس این زنان هستند که به علت بدحجابی مورد بازخواست قرار می‌گیرند.

گاردین در پایان اینطور نتیجه گرفته که حفظ حجاب فقط به تحریک بیشتر مردان ایرانی علیه زنان انجامیده است.

این در حالی است که چندی قبل در گزارشی با عنوان «توهین به ایرانیان در قالب خاطرات وقیحانه خبرنگار گاردین از تهران» به مسئله ورود خبرنگاران غربی به ویژه انگلیسی به ایران پرداختیم و با وجود اینکه خبرنگاران ایرانی در این کشورها از آزادی عمل بالایی برخوردار نیستند، اما این خبرنگاران غربی به راحتی در سطح کشور تردد می‌کنند و به ارسال گزارش‌های ضدایرانی و ضداسلامی مبادرت می‌ورزند، اما با این حال از برخورد مناسب دستگاه‌های مسئول با این خبرنگاران، خبری منتشر نمی‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۶
مدیریت سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">